reklama

Aj ja som taká?

Áno, toto je tá správna otázka. Možno som iba obyčajný pokrytec. Možno iba moralizujem a som kazateľ, čo káže vodu a pije víno. Tak ako sa to hovorí už dlhé roky. Tak ako vidím, že to robia všetci okolo mňa. Tak, ako vidím, že sa to deje všade. Že ľudia hovoria jedno, a robia úplný opak. Tak ako sa najľahšie riešia problémy iných, tak ako sa najradšej rozoberá život všetkých okolo. Tak, ako je každý generál na cudzom bojisku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Aj ja som ako oni? Dlho nad tým premýšľam. Robím tie chyby, ktoré im vyčítam? Ohováram? Som falošná? Lebo oni sú. Dokážu o niekom povedať, že ho nenávidia a vzápätí s ním dokážu viesť vtipný, uvoľnený dialóg na bežné témy. Ako s priateľom. A vraj – tento človek u mňa skončil. Ako skončil? Dočasne? Dá sa nenávidieť iba pár dní?

Možno je to o citoch. A o tom, ako hlboko dokážeme veci precítiť. Ja keď milujem, milujem celým srdcom. Nedokážem nenávidieť. To je na mňa príliš silná emócia. No dokážem neznášať. Ignorovať. Nevšímať si. Nestarať sa. Nezaujímať sa. A ak sa raz presvedčím, že ten človek si to zaslúži, držím sa toho. Príbehy sa neopakujú, ľudia sa nemenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako môže niekto povedať, že je to to najhoršie, čo kedy zažil, a potom sa k tomu vrátiť? Či je to práca, či vzťah, človek, či mesto v ktorom býval. Je to o životnej situácií? O tom, že má potrebu to skúsiť znova a dať ešte jednu šancu? O tom, že mu nezostáva nič iné, a toto je jediná možnosť, ktorú jednoducho – musí?

Som taká aj ja? Povedala som niekedy o niekom, že ho neznášam, a dala mu potom ešte šancu? Tvárila som sa ako priateľka, aj keď som to tak necítila? Nie o pár rokov. Teraz. Starám sa ľuďom do životov, aj keď nemám rada, ak to robia oni mne? Hovorím o niekom v zlom? O niekom, na koho som možno nahnevaná teraz a zajtra už nebudem, pretože si uvedomím, že chyba nebola iba u neho. Očakávam viac ako sú ľudia ochotní mi dať? Nevážim si priateľstvo? Ja hľadám odpoveď. Riešenie tohoto problému nie je nič viac ako individuálne rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nehľadám chyby v zrkadle, som sebecká, falošná a od hlavy po päty pokrytec? Poznám priateľov iba vtedy, keď niečo potrebujem? Nie som ochotná im pomôcť, keď to potrebujú oni? Využívam niekoho dobrotu? Skúšam, kde sú hranice? Aj ja som taká?

Áno, to je tá správna otázka. A nie len pre mňa, a nie len na dnešný večer.

Veronika Matejová

Veronika Matejová

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každé ráno vstávam. Obliekam sa, čistím si zuby, raňajkujem, kontrolujem maily. Usmejem sa na seba do zrkadla, obúvam topánky, otváram dvere... A žijem svoj život. Tak ako vy.Rovnako, no predsa úplne inak. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáMyšlienkyMoje vecičky...

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu